Chief Financial Officer

Recruitment for the global leader, General Constructor in Offshore Wind, for the position of:

 


Chief Financial Officer
Miejsce pracy: Warszawa
Key Responsibilities:
  • Collaborating with Managing Directors and others employees from various departments
  • Reporting directly to the Management Committee
  • Managing employees from the finance and project administration departments
  • Preparation of banking reports and financial statements in accordance with IFRS/local GAAP
  • Participating in the creation of financial reports and annuals budgets
  • Oversight of cash flow, taxes, and management, and providing assistance in the implementation of plans, forecasts, company strategies, and budgets (Capex, Opex, Devex)
  • Reviewing financial statements (profit and loss balances, cash flows)
  • Providing consolidation reports for shareholders
  • Collaborating with stakeholders (banks, financial institutions, auditors, shareholders)
  • Conducting financial modeling
  • Supervising all financial aspects (taxes, treasury, accounting, reporting, budgeting, financing, etc.)
  • Configuring financial systems and reporting procedures in line with company requirements and policies
  • Implementing appropriate accounting software
  • Administrating bank loans after month-end closing
  • Ensuring timely and accurate tax returns with tax authorities
  • Managing aircraft costs
  • Establishing a compliance system
  • Introducing and enforcing appropriate internal controls in all reports
  • Representing selected projects alongside other company Directors if necessary
  • Coordinating activities related to project financing with all stakeholders
  • Providing support in making commercial decisions to maximize financial results
Qualifications and Experience:
  • Higher education in finance
  • MBA/Chartered Accountant or equivalent qualification
  • Experience in financial management
  • Experience in similar position within a global company (experience in global project preferred)
  • Experience with project financing in Offshore Wind and related reporting requirements
  • Knowledge of IFFRS/local GAAP
  • Experience in reporting to international shareholders for consolidation purposes
  • Native proficiency in Polish, fluent in English
Your profile:
  • You prossess strong communication skills
  • You are a self-starter capable of handling tasks from inception
  • You excel in prioritizing tasks exhibit excellent organizational and administrative skills
  • You serve as a great leader and mentor for your colleagues
What we offer:
  • Employment in a well-established offshore wind company with a strong market position
  • Participation in projects for one of the largest offshore wind farms in the Baltic Sea
  • Hybrid work model (2 HO, 3 on-site)
  • Attractive salary +20% bonus
  • Comprehensive benefits package (including private medical care and co-financing of trainings and courses)
Prosimy o dopisanie klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm. ). Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a o dobrowolności podania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Podobne oferty

Vetlab Sp. z o.o.

śląskie / Katowice, ul. Żeliwna 36

Zakres obowiązków: zarządzanie budżetem i planowaniem finansów firmy, w tym opracowywanie strategii finansowej i analizowanie wskaźników finansowych, przygotowanie projektów rozwoju firmy oraz analiza finansowa efektywności takich inwestycji, zarządzanie...

SZCZEGÓŁY

2024-05-23

NES Global Talent

mazowieckie / Warszawa

Dyrektor Finansowy odpowiada za zarządzanie całościową polityką finansową firmy, planowanie i ustalanie przepisów i procedur obowiązujących w firmie, koordynowanie i doradztwo dla Zarządu we wszystkich sprawach finansowych oraz przeprowadzanie ekspertyz...

SZCZEGÓŁY

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych

śląskie / Wyry

ZAKRES PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW:Odpowiada za strategię i sytuację finansową organizacji; nadzoruje i koordynuje przygotowania budżetu finansowego; kontroluje rzeczywiste wyniki ekonomiczne firmy w odniesieniu do wyznaczonych celówDODATKOWE...

SZCZEGÓŁY